Job 21 van 23


Report this listing

Solliciteren



Informatiemanager (Vlaams Energie- en Klimaatagentschap) via Vlaanderen Connect.


Functie

Het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap gaat op zoek naar een informatiemanager die een beleidskader voor het informatiebeheer van het agentschap uittekent en implementeert met het oog op een optimaal beheer van de informatiestromen binnen het agentschap.

Als informatiemanager van het agentschap vervul je een belangrijke brugfunctie tussen verschillende interne betrokkenen, met name het management, de thema-experten van de werkprocessen en het ICT-team.

Ben jij geboeid door informatieverwerking en op zoek naar een nieuwe uitdaging waarbij je kan meewerken aan de realisatie van de energie- en klimaattransitie, dan ben jij misschien onze ideale kandidaat!

Waar kom je terecht?

Het Vlaams Energie- en Klimaatagentschap (VEKA) is een verzelfstandigd agentschap van de Vlaamse overheid en heeft als centrale opdracht om mee te zorgen voor de omslag naar een klimaatneutrale en duurzame samenleving in het Vlaanderen.

Het VEKA heeft de ambitie om een efficiënt functionerende en slagkrachtige organisatie te zijn die veel belang hecht aan samenwerking, respectvol gedrag en een goede werksfeer.

Het VEKA is uitgegroeid tot een informatiegedreven organisatie. Aan onze werkprocessen zijn heel wat informatiestromen gekoppeld die cruciale werkmiddelen en waardevolle assets betekenen in de energie- en klimaattransitie.

Je zal als informatiemanager een organisatiebrede en organisatieondersteunende rol vervullen en deel uitmaken van de staffuncties van het agentschap.

Als informatiemanager werk je nauw samen met het management, het ICT-team en de thema-experten van de verschillende inhoudelijke teams van het agentschap. Je coördineert het informatiebeheer van het VEKA en kan daarbij rekenen op een netwerk van ankerpunten in het agentschap.

Het hoofdbestuur van het VEKA is gevestigd aan het Noordstation van Brussel. Vanaf het najaar van 2024 zal het agentschap gehuisvest worden in het Herman Teirlinckgebouw (Havenlaan).

Jouw profiel

Wij zijn op zoek naar de houder van een masterdiploma die geboeid is door het optimaliseren van informatiestromen. Bij voorkeur heb je ervaring in informatiebeheer en een affiniteit met digitalisering en ICT, ofwel door je opleiding of via opgedane werkervaring.

Wij verwachten dat je een goede kennis hebt van Office 365 en dat je ervaring hebt met het gebruik en bij voorkeur ook het opzetten en de implementatie van documentbeheersystemen zoals SharePoint en Teams.

Je beschikt over projectmanagementvaardigheden en vervult een coördinerende rol waarbij je intensief samenwerkt met andere collega’s. Praktische vragen pak je hands on aan. Je neemt ook het voortouw om complexe vraagstukken te analyseren. Je combineert teamgeest met een hoge mate van zelfstandigheid. We verwachten dat je de werkzaamheden zelfstandig plant en organiseert, dat je initiatief en verantwoordelijkheid neemt en dat je klantgericht bent en vlot communiceert.

  • De aan nieuwe technologieën verbonden risico's identificeren en beheersen
    Veranderingen aanbevelen
  • Functionele behoeften van de onderneming of de klant analyseren
    De technische eigenschappen van het product bepalen volgens het lastenboek
  • Technische documenten formaliseren en opstellen (lastenboek, technische specificaties, ...)
  • De realisatie van projecten superviseren en coördineren
  • Controleren of het risicobeheer van de informatiesystemen van de onderneming toegepast wordt (beveiliging, vertrouwelijkheid, betrouwbaarheid, ...)
  • Gebruikers, klanten en diensten adviseren en hen technisch ondersteunen
  • De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren
  • Informaticateams informeren of opleiden over de technische aspecten (werking, beveiliging, risico's, ...) of het gebruik van nieuwe informatica- en telecommiddelen
  • Normen, standaarden, methodes, tools en procedures voor betrouwbaarheid, onderzoek of informaticaproductie bepalen en toepassen (kwaliteit, beveiliging, ...)
  • Technische oplossingen uitwerken
    Configuraties of architectuur voorstellen, evalueren en keuzes voorstellen die zijn aangepast aan de functionele behoeften
  • Ondersteuning bieden bij presales
    Antwoorden op aanbestedingen
    Commerciële voorstellen uitwerken (bedragen, middelen, realisaties, termijnen, ...)
  • Een integratieproject (implementering) of ontwikkelingsproject van hardware- of softwareoplossingen leiden of begeleiden
  • Indicatoren uitwerken en opvolgen
    Controleren of de normen en standaarden door de informaticateams toegepast worden (analyses, exploitatie, productie, ...)
  • Meewerken aan de testfase en oplevering van ontwikkelde toepassingen
    Documentatie opstellen

Aanbod

Je wordt tewerkgesteld via Vlaanderen connect, de ICT strategische dienstverlener van de Vlaamse overheid. Bij Vlaanderen connect. word je voor onbepaalde duur ter beschikking gesteld aan het Vlaamse Energie- en Klimaatagentschap, hierbij ontvang je een contract van onbepaalde duur.

Werken voor Vlaanderen connect. betekent werken in een organisatie met boeiende en uitdagende IT functies én de mogelijkheid om mee je schouders te zetten in het uitbouwen van een digitaal en slagkrachtig Vlaanderen.

Verder biedt werken voor Vlaanderen connect tal van voordelen. Je werkt bij entiteiten van de Vlaamse overheid of bij lokale besturen voor lange termijn. Zo kan je meewerken aan een digitale en slagkrachtige overheid, voor burgers en ondernemers. Daarnaast kan je doorgroeien en jezelf ontwikkelen door het enorme potentieel aan uitdagende functies via Vlaanderen connect bij de Vlaamse overheid en de lokale besturen.

Wat kunnen wij jou bieden?

Vlaanderen connect biedt een contract van onbepaalde duur en een competitief salarispakket met:

· Een mobiliteitsbudget

· Maaltijdcheques van 8 euro/dag (eigen bijdrage 1,09 euro/dag)

· Een hospitalisatieverzekering (je kan gezinsleden aansluiten)

· Een groepsverzekering

· Een opleidingsbudget

· Mogelijkheid tot kinderopvang tijdens alle schoolvakanties aan een voordelig tarief.

Bij Vlaanderen connect is een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk: een werkweek van 38 uur, 28 dagen verlof en extra wettelijke feestdagen (11/07, 02/11 en 15/11). Verder werken wij met flexibele werkuren en bieden wij ook de mogelijkheid tot thuiswerken.

Solliciteren

Ellen Vanderschuren
selectiesvlaanderenconnect@vlaanderen.be

Solliciteren